Köpenhamn 13-15 augusti 2010

Nu var det några dagar sen jag uppdaterade. Men i köpenhamn så hade jag ingen tid alls till att blogga. Men here u go, nu ska jag berätta lite!

Först så åkte vi till arlanda och strosa runt lite där efter att ha checkat in väskorna. Sen gick vi upp i loungen och väntade där och åt lite frukost. Sen så kom vårat plan och vi gick på, vi flög i 1:a klass så det var lite lyx! Åt frukost igen på planet, haha.
När vi kom fram så tog vi en taxi till vårat hotell, hotellet hette Scandic Kopenhagen! Det var jätte fint och vårat rum var perfekt för oss. Sen direkt ut på stan och käka lunch, det blev Köpenhamns bästa stekhus, åhhhh va gott det var, den godaste köttbiten som jag har ätit i hela mitt liv! Och sen lite efterrätt på de ;)
Sen gick vi på ströget och småshoppade lite, sen fikade vi i nyhamn och efter det så sprang vi upp på hotellrummet och böt om. Vi skulle på tivolit! Gud så fint det är där, helt klart bästa tivolit! Vi åkte helt galna karuseller som fick en att skaka lite efteråt :D Åt även middag inne på tivolit. Kom hem till hotellrummet igen vid halv 12 och då låg vi och snacka lite sen somnade vi ganska fort eftersom att vi hade gått upp så tidigt, jag gick ju upp 5 :o

Dag 2 alltså lördagen så gick vi först ner och åt hotellfrukost, myyyycket gott. Tog juice, mackor, massa pålägg, fruktsallad och vienerbröd med chockald.
Sen shoppade vi typ hela dagen och tog ett lunch break då vi åt smörrebröd, en dansk rätt som var mycket god! Sen så shoppade vi lite till och fikade. På kvällen så tog vi en taxi till hard rock café! Det var en upplevelse att äta där. Först så tog vi en drink i baren och sedan så åt vi middag. Jag tog en cobb sallad, hur god som helst!

Dag 3 så åt vi först hotell frukosten och sen gick vi lite på stan. Sen gick vi på Guinness world records! Det var hur häftigt som helst, rekord i allt möjligt! Sen åt vi lunch, pasta carbonara, mums. Sen drog vi oss mot flygplatsen för Köpenhamns flygplats har jättebra shopping. Så vi gick runt där och kollade i affärerna och julle shoppade lite. Sen gick vi upp i loungen som var jättefin och mysig. Åt lite där och sedan middag på planet hem!

Resan var otroligt bra så tackar julle för att du gjorde den bäst! <3

Här kommer lite bilder ifrån helgen med:

julle på planet dit!

sjukt flummig bild på oss i planet dit!

våra sängar (som vi sen sköt ihop till dubbelsäng :D)

utsikten ifrån vårat hotellrum på 15:e våningen!

hähä minibaren var laddad!

julle plattar håret!

Hinner inte lägga upp flera bilder nu, mera kommer snart! PUSS J